همکاری شرکت مدترونیک و فیت بیت در تولید اپلیکیشن جدید myLog برای گوشی های هوشمند

23 دسامبر 2016- شرکت مدترونیک و شرکت سازنده‌ی تکنولوژی‌های پوشیدنی تندرستی "Fitbit" در ساخت نسخه‌ی جدید اپلیکیشن myLog برای افزودن ویژگی جدید ردیابی تناسب اندام به نرم افزار iPro2 مرتبط با دستگاه مانیتور مداوم قندخون (CGM) شرکت مدترونیک، با یکدیگر همکاری کردند.

 مفهوم نظارت و ردیابی معیارهای سلامت برای افراد مبتلا به دیابت مفهوم جدیدی نیست، اما افزودن جریان مداومی از داده‌ها توسط ابزار پوشیدنی Fitbit به نرم افزار دستگاه نظارت مداوم برقند خون (CGM) جدید است ومی‌تواند به کاربران بینش جدیدی درمورد تأثیر حرکات و فعالیت‌های ورزشی بر مقدار قندخون ارائه دهد.

تاکنون سیستم CGM حرفه‌ای iPro2 شرکت مدترونیک با کمک یک اپلیکیشن قابل نصب بر روی گوشی‌های هوشمند توانسته است اطلاعات مربوط به مقدار قند خون را که توسط یک حسگر گلوکز ثبت میشود، نمایش دهد. نرم افزار myLog جدید جزئیات فعالیت فیزیکی فرد را از طریق ردیاب فعالیت فیت بیت که توسط  کاربر پوشیده می‌شود، به نمایش می‌گذارد.

نسخه‌ی جدید این نرم‌افزار برای گوشی‌های اپل و اندروید در حال حاضر در دسترس است، اما هنوز مشخص نیست که تمام مدلهای ردیاب Fitbit با این نرم‌افزار قابلیت سازگاری داشته باشند.

این برنامه‌ی جدید می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند تا عادات سالم‌تری در رابطه‌ی با فعالیت بدنی خود داشته باشند، بخصوص اینکه اکثر افراد قادر به دستیابی به اهداف توصیه شده‌ی ورزشی بر اساس دستورالعمل‌های سلامت نیستند.

داده‌های اضافه شده از طریق ردیاب تندرستی فیت بیت به اطلاعات قندخون بیماران می‌تواند به افراد دیابتی کمک کند تا از مقدار فعالیت بدنی لازم برای رسیدن به اهداف خود آگاه شوند. همچنین این اطلاعات می‌تواند سبب کاهش زمان نشستن و بی تحرکی افراد در طول روز شود.

همچنین، این نرم ‌افزار می‌تواند اطلاعات دقیقی از فعالیت فیزیکی فعلی بیماران را با پزشکان آنها به اشتراک گذارد تا پزشکان بتوانند نوع و مقدار ورزش مورد نیاز بیماران را برای رسیدن به اهداف سلامت به آنها توصیه کنند.

 به عنوان مثال ممکن است برای افراد بزرگسالی که بی‌تحرک هستند راه رفتن سبک توصیه شود و با تنظیماتی بر روی این اپلیکیشن اهداف روزانه‌ای برای دسترسی به حداقل گام‌ها در هر روز برای این افراد تعیین شود. ادغام و یکپارچه سازی CGM و تکنولوژی پوشیدنی تناسب اندام Fitbit می‌تواند پیگیری میزان فعالیت و قندخون افراد را آسان‌تر کرده و به آنها انتخاب‌های سالم‌تری برای دستیابی به تناسب بدنی و کنترل قند خون ارائه دهد.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/News/2016/dec/medtronic-teams-up-with-fitness-wearable-brand-fitbit-for-new-cgm-mobile-app-97955923.html